Blogi kulinarne – czy warto tworzyć w internecie nowe blogi?

Internet zrobił się „ciasny” i konkurencyjny. Jeżeli jesteś internetowym twórcą, wiesz, o czym mówię prawda?

Niby konkurencyjny, ale wydaje się, że przysłowiowe „karty zostały rozdane”. Co mam na myśli?

Z witrynami w internecie jest obecnie trochę tak, jak z globalnym podziałem zasobów pieniężnych.

Mamy ludzi potwornie bogatych i ludzi niesamowicie biednych.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale swego czasu słyszałem statystykę, że dziesięciu najbogatszych ludzi na ziemi ma w sumie więcej pieniędzy niż populacja licząca sobie ponad trzy miliardy najbiedniejszych osób.

Cóż…

Brzmi nieprawdopodobnie…

Sądzę, że to prawdziwa statystyka.

Kiedy przyjrzymy się treściom dostępnym w internecie, można wyciągnąć na tej podstawie pewne wnioski.

Pierwszy jest taki, że w internecie panuje informacyjny przesyt – informacji jest pod dostatkiem i to na każdy temat.

Drugi wniosek jest taki, że w sieci istnieją witryny, które zbudowały sobie przez lata potężny autorytet wśród konsumentów treści – te strony możemy porównać do obrzydliwie bogatych ludzi.

Nowo powstające blogi kulinarne, modowe, podróżnicze…

Wydają się nie mieć żadnych szans w konkurowaniu ze „starymi wyjadaczami” w swojej niszy. Dlaczego?

Ponieważ długo prowadzone witryny zdążyły sobie zbudować silny autorytet nie tylko u szarych konsumentów treści, ale również u…

Wielkiego Brata – Google.

Beznadziejna sytuacja?

Czy to wszystko oznacza, że tworzenie nowych blogów kulinarnych i innych blogów nie ma żadnego sensu? Dobre pytanie…

Wielu ludzi ma świadomość, że internet jest przesycony.

Znajdziesz w nim dosłownie wszystko!

Przeciętny konsument treści nie ma dzisiaj najmniejszego problemu ze znalezieniem informacji na dany temat, ale…

Pojawia się inna kwestia.

Internet wymaga bowiem od konsumentów treści zupełnie nowej umiejętności. Jakiej?

Rozwiniętej na wysokim poziomie umiejętności przeprowadzania szybkiej i właściwej selekcji dostępnych informacji.

Nie sztuką jest znaleźć artykuł na jakiś interesujący nas temat.

Sztuką jest znalezienie artykułu, który w sposób precyzyjny i wyczerpujący odpowie na stawiane przez nas pytania.

Wydaje się, że misją Google nie jest już wyłącznie skatalogowanie całej dostępnej na świecie wiedzy.

W miarę upływu czasu coraz ważniejsza staje się jakościowa ocena publikowanych w internecie materiałów.

Budowanie autorytetu przez witryny internetowe niby istnieje od zawsze, ale…

Chyba nigdy nie było to tak istotne, jak obecnie.

Dodawanie nowych treści nie jest już tak ważne, a właśnie na tym skupiają się twórcy.

Skoro ciągle zyskuje na znaczeniu jakość tworzonych treści, może warto skupić się na ulepszaniu i aktualizacji tego, co zostało stworzone. Czy nie tak właśnie działa Wikipedia?

Stań się czytelnikiem bloga i odbierz e-booka

Przypadł Ci do gustu ten albo inny artykuł? Zachęcam więc do subskrypcji bloga Your Time.

Wystarczy, że podasz swój adres e-mail, a ja będę Ci przesyłał nowe artykuły publikowane na Your Time.

W ramach wdzięczności za subskrypcję wyślę Ci dodatkowo na maila e-book pt. 157 książek.

Znajdziesz w nim stworzoną przeze mnie unikalną listę 157 najlepszych książek, które naprawdę warto przeczytać.


Fenomen Wikipedii

Zauważ, że każde hasło jest dodane do Wikipedii tylko raz. Co potem?

Dana strona objaśniająca jakieś konkretne zagadnienie jest jedynie aktualizowana – żyje swoim życiem pod tym samym adresem URL.

Teść zawarta na danej stronie Wikipedii jest ciągle ulepszana – czyli poprawia się jej jakość.

W Wikipedii nie znajdziesz dziesięciu różnych definicji słowa „Bóg”.

Jest jedna strona, która została powołana do życia w celu wyjaśnienia tego pojęcia.

I właśnie ta strona jest aktualizowana – no, chyba że wyjaśnienie zostało całkowicie wyczerpane…

Czy wciąż warto tworzyć blogi kulinarne i blogi o żywieniu?

Często zadaję sobie pytanie, czy warto jeszcze w ogóle tworzyć nowe blogi kulinarne, blogi o żywieniu, czy jakiekolwiek inne blogi. Dlaczego?

Ponieważ jest tego pełno…

Poza tym większość treści powstaje na bazie treści, które zostały już wcześniej stworzone przez kogoś innego.

To trochę tak, jakby pisać książkę na temat, który został kompleksowo objaśniony w wielu innych książkach. Po co to robić, skoro ktoś już to zrobił – nawiasem mówiąc, czy nie tak wygląda pisanie prac licencjackich, magisterskich, doktorskich?

Wyjątek stanowi sytuacja, w której rzeczywiście chcielibyśmy dodać od siebie coś zupełnie nowego, odkrywczego i niepowtarzalnego.

W przeciwnym razie chyba nie ma potrzeby powielać dostępnego w sieci materiału…

Praca twórcza wciąż ma rację bytu

Nie jest aż tak beznadziejnie, jak mogłoby się wydawać. Dlaczego?

Ponieważ istnieje przecież coś takiego jak artystyczna praca twórcza. Co mam na myśli?

Pisanie o diecie ketogenicznej może być bez sensu z punktu widzenia osoby piszącej.

Pisało już na jej temat tysiące osób!

Wszystko się zmienia, gdy twórca napisze o własnych doświadczeniach związanych z dietą ketogeniczną.

Ha!

Wtedy zwykłe, techniczne pojęcie zostaje ubrane w niepowtarzalny kontekst!

Twórca artykułu czegoś doświadczył i to jego wyjątkowe doświadczenie.

To samo tyczy się całej branży artystycznej.

Ludzie nagrywają piosenki na podstawie doświadczanych przez siebie niepowtarzalnych emocji.

Nikt nigdy nie zaśpiewa tak samo tej samej piosenki – nawet jeżeli tekst i melodia są te same.

Nikt też nigdy nie napisze tego samego wiersza – to byłby zwykły plagiat, a właśnie do tego można porównać obecną sytuację w sieci.

Praca twórcza jest oparta na indywidualnej interpretacji.

Tego typu twórczość oparta na unikalnych umiejętnościach i talentach twórcy wciąż ma rację bytu.

I to nawet w internecie!

Poznaj autora, poznaj blog

Trafiłeś na blog Your Time przypadkiem?

Jeżeli tak, zachęcam do zapoznania się ze stroną, na której znajdziesz kilka interesujących informacji o mnie.

Jeżeli natomiast po przeczytaniu jakiegoś artykułu chciałbyś się ze mną skontaktować, skorzystaj z formularza dostępnego na stronie kontakt.

Pełny spis treści bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *