Dieta dla mężczyzny – 5 nawyków, które praktykuje prawdziwy facet

Czy istnieje coś takiego jak dieta dla mężczyzny?

W tym artykule wymieniam 5 nawyków dietetycznych, które powinien praktykować każdy – bez wyjątku – prawdziwy mężczyzna. Dlaczego?

Ponieważ prawdziwym mężczyzną można nazwać wyłącznie osobę, która przejmuje się chociaż trochę tym, jak wygląda oraz tym – co znacznie ważniejsze – w jakim stanie jest jej zdrowie.

Jeżeli nie chcesz wydawać pieniędzy na skomplikowane plany dietetyczne lub po prostu nie masz głowy do ich przestrzegania, zastosuj się do poniżej przedstawionych wskazówek.

Dzięki ich praktykowaniu zyskasz lepszy wygląd i lepsze zdrowie.

Nawyk 1 – prawdziwy mężczyzna jada maksymalnie 2 posiłki dziennie

Do dzisiaj się zastanawiam, kto w ogóle wpadł na pomysł, by spożywać w ciągu dnia 5 posiłków.

Co za durna rada…

Faktem jest, że sam kiedyś należałem do grupy osób, które właśnie w taki sposób organizowały swoje dietetyczne plany.

Z perspektywy czasu dostrzegam jednak, że spożywanie więcej niż 3 posiłków w ciągu dnia zupełnie mija się z celem. Dlaczego?

Nie widzę bowiem sensu, by katować w ten sposób układ pokarmowy.

Poza tym za każdym razem, gdy spożywamy jakiś posiłek, blokujemy tym samym wydzielanie w organizmie HGH, czyli hormonu wzrostu – przeczytaj ten artykuł na temat HGH.

Z punktu widzenia długowieczności wcale nie jest to pożądana reakcja naszego organizmu – hormon wzrostu uważany jest za hormon młodości.

Co ciekawe, osoby długowieczne charakteryzuje właśnie to, że przez większość swojego życia jadały stosunkowo rzadko w ciągu dnia i…

Nie opychały się.

Prawdziwy mężczyzna stosuje metodę postu przerywanego – więcej na temat postu przerywanego pisałem w tym artykule.

Zwiększa w ten sposób wydzielanie hormonu wzrostu oraz skutecznie wygasza wszelkiego rodzaju istniejące w organizmie stany zapalne.

Dieta dla mężczyzny bez postu przerywanego to nie dieta prawdziwego mężczyzny.

Stań się czytelnikiem bloga i odbierz e-booka

Przypadł Ci do gustu ten albo inny artykuł? Zachęcam więc do subskrypcji bloga Your Time.

Wystarczy, że podasz swój adres e-mail, a ja będę Ci przesyłał nowe artykuły publikowane na Your Time.

W ramach wdzięczności za subskrypcję wyślę Ci dodatkowo na maila e-book pt. 157 książek.

Znajdziesz w nim stworzoną przeze mnie unikalną listę 157 najlepszych książek, które naprawdę warto przeczytać.


Nawyk 2 – prawdziwy mężczyzna nie boi się tłuszczy nasyconych i cholesterolu

Jeszcze jakiś czas temu należałem do grupy osób, które wręcz panicznie bały się spożywać żółtka. Dlaczego?

Ponieważ są one bogate w życiodajny składnik, jakim jest Boski cholesterol – dzisiaj tak postrzegam cholesterol.

Już czas, abyś – podobnie jak ja – przestał się bać cholesterolu.

Zrozum, że praktycznie całe Twoje ciało składa się z cholesterolu i każda komórka dysponuje potencjałem do tego, by cholesterol wytworzyć.

Organizm dysponuje umiejętnością produkcji cholesterolu endogennego i wytwarza go w ilości około 2 000 mg na dobę. Co się dzieje, gdy spożywasz produkty bogate w cholesterol – na przykład żółtka?

Wątroba przestaje go po prostu produkować. Dlaczego?

Ponieważ dostarczyłeś swojemu ciału cholesterol ze źródła zewnętrznego – z żółtek.

Innym popularnym lękiem jest ten przed tłuszczami nasyconymi.

Ich też możesz już przestać się bać.

Potrzebujemy do życia dobrej jakości tłuszczy zwierzęcych tak samo, jak potrzebujemy cholesterolu.

To nie dobrej jakości tłuszcze zwierzęce nam szkodzą.

To raczej zjełczałe oleje roślinne, które są dodawane praktycznie wszędzie – ze względów ekonomicznych. Jesteś prawdziwym mężczyzną?

Przestań w końcu trząść portkami przed tłuszczami nasyconymi i cholesterolem, zawartymi w pożywieniu!

Nawyk 3 – prawdziwy mężczyzna nie je przetworzonych produktów bogatych w cukier

Cukier jest trochę jak oleje roślinne.

Znajdziesz go właściwie wszędzie.

Nie ma znaczenia, z jakiej grupy pokarmowej pochodzi dany produkt.

Jednego jednak możesz być pewien.

Im więcej człowiek grzebał przy jakimś produkcie spożywczym, tym prawdopodobnie więcej zawiera on w sobie cukru – dodanego przez człowieka w procesie produkcji.

Cukier uzależnia na poziomie fizycznym i psychicznym.

To rodzaj współczesnej heroiny, która uzależnia subtelnie, ale na długo.

Subtelne są także zmiany, jakie dokonują się w organizmie mężczyzny – kobiet także – pod wpływem spożywania cukru. Jakie zmiany mam na myśli?

Spożywając cukier, stymulujesz wydzielanie glukozy.

Glukoza natomiast stymuluje wydzielanie insuliny.

A wysoki i przewlekle podniesiony poziom insuliny prowadzi do powstawania tak zwanej insulinooporności – koło się zamyka.

Gdy komórki stają się oporne na insulinę, pozostaje tylko czekać, aż najpierw pojawi się nadwaga, potem otyłość, cukrzyca i…

Cmentarz…

Nawyk 4 – prawdziwy mężczyzna pije tylko wodę

Błagam, przestań chlać kolorowe napoje!

Nawet wtedy, gdy na butelce jest napisane, że płyn, jaki został do niej nalany, zawiera w sobie 100% soku ze świeżo wyciśniętych owoców.

Nie wierz w brednie, które czytasz na etykietach, a poza tym, czy Twoim zdaniem sok wyciśnięty ze świeżych owoców jest zdrowy?

Zaskoczę Cię, ale wcale tak nie jest.

I to nawet w przypadku, gdy pójdziesz do sklepu, kupisz 2 kilogramy świeżych pomarańczy i wyciśniesz z nich sok przy pomocy swojej drogiej, zakupionej niedawno wyciskarki. Dlaczego?

Bo to sam cukier jest… Szczerze?

Już lepiej, jak zrobisz sobie sałatkę warzywną z warzyw krzyżowych z dodatkiem włókien po owocach, które zostały w pojemniku na „odpady” po wyciśniętych owocach – wcale nie żartuję.

Do nawodnienia organizmu potrzebujesz jedynie dobrej jakości wody, jaką możesz wzbogacić o minerały w postaci szczypty – albo dwóch – soli himalajskiej.

Dobra już dobra…

Jeżeli lubisz swoją kawę z rana albo zieloną herbatę, to pij sobie te napoje.

Proszę Cię tylko – prawdziwy mężczyzno – o to, byś nie dodawał do nich cukru, ani innych „magicznych” dodatków typu śmietanka, mleko czy coś w tym stylu.

Jestem tylko człowiekiem

Staram się zachować otwarty umysł i zawsze chętnie uczę się od swoich czytelników.

Jeżeli znalazłeś w którymś z artykułów jakiś błąd lub po prostu z czymś się nie zgadzasz, dodaj swój komentarz pod danym artykułem.

Chętnie podejmę merytoryczną dyskusję i być może dzięki Tobie nauczę się znowu czegoś całkowicie nowego!

Nawyk 5 – prawdziwy mężczyzna je dobrej jakości mięso

Dieta dla mężczyzny powinna zawierać mięcho.

Potrzebujemy dobrej jakości białka zwierzęcego – kropka.

Prawdziwy facet potrafi samodzielnie zaopatrzyć się w świeże, świetnej jakości białko zwierzęce.

Nie stroni od wołowiny oraz ryb.

Z drugiej strony nie przesadza z ilościami spożywanego białka zwierzęcego – więcej na temat ilości białka w diecie pisałem w tym artykule.

Prawdziwy mężczyzna nie zaopatruje się w wysokoprzetworzone produkty mięsopodobne typu wędliny, kiełbasy i inne tego typu produkty. Dlaczego?

Ponieważ doskonale zdaje on sobie sprawę, że im mniej przetworzony produkt, tym lepszy z punktu widzenia jego zdrowia.

Dlatego też kupuje wyłącznie całe kawałki świeżego mięsa i poddaje je umiarkowanej obróbce termicznej lub – w przypadku pewnego źródła – spożywa całkowicie na surowo.

Dowiedz się co nowego u mnie!

Czytelniku, artykuł, który właśnie czytasz, mógł być napisany dawno temu. Kto wie, może informacje w nim zawarte – a odnoszące się do mojej osoby – są już nieaktualne?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie są moje obecne przekonania żywieniowe, co jem, a czego unikam, zachęcam do przeczytania tego specjalnego artykułu!

Dieta dla mężczyzny – czy jesteś prawdziwym facetem?

Jak oceniasz swoją dietę?

Czy po przeczytaniu artykułu możesz śmiało nazwać siebie prawdziwym mężczyzną?

A może nie praktykujesz żadnego z wyżej wymienionych nawyków dietetycznych?

Nie przejmuj się!

W każdej chwili możesz dokonać w swojej diecie gruntownych zmian – i to dosłownie od zaraz!

Nie czekaj z tym jednak zbyt długo dobrze?

Obiecaj to mi i obiecaj to sobie…

Poznaj autora, poznaj blog

Trafiłeś na blog Your Time przypadkiem?

Jeżeli tak, zachęcam do zapoznania się ze stroną, na której znajdziesz kilka interesujących informacji o mnie.

Jeżeli natomiast po przeczytaniu jakiegoś artykułu chciałbyś się ze mną skontaktować, skorzystaj z formularza dostępnego na stronie kontakt.

Pełny spis treści bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *