#002 ZC – Jak ćwiczyć na siłowni – często i mało czy dużo i rzadko?

W dzisiejszym podcaście staram się odpowiedzieć na pytanie, jak ćwiczyć na siłowni. Co mam na myśli?

Omawiam w podcaście pewne badanie, w którym wzięły udział dwie grupy mężczyzn ćwiczące z różną częstotliwością w tygodniu.

Wyniki badania okazały się nieco zaskakujące – przynajmniej dla mnie.

Twórcy badania nie zauważyli niczego niezwykłego w otrzymanych przez siebie rezultatach, które ja postrzegam nieco odmiennie.

Korzyści, jakie wyniesiesz z przesłuchania podcastu

W tym epizodzie podcastu dowiesz się:

  • czym jest trening siłowy wysokiej częstotliwości,
  • czym jest trening siłowy niskiej częstotliwości,
  • który rodzaj z powyżej wymienionych treningów daje bardziej obiecujące rezultaty,
  • jakie wyniki osiągnęły obie grupy mężczyzn stosujące odmienne plany treningowe,
  • jak przyspieszyć regenerację organizmu po treningu siłowym, zwiększyć siłę i masę mięśniową.

Stań się słuchaczem podcastu i odbierz e-booka

Przypadł Ci do gustu ten lub inny podcast? Zachęcam więc do subskrypcji bloga Your Time.

Wystarczy, że podasz swój adres e-mail, a ja będę Ci przesyłał nowe podcasty publikowane na Your Time.

W ramach wdzięczności za subskrypcję wyślę Ci dodatkowo na maila e-book pt. 157 książek.

Znajdziesz w nim stworzoną przeze mnie unikalną listę 157 najlepszych książek, które naprawdę warto przeczytać.


Ważne pojęcia, które pojawiły się w podcaście

  • Trening oporowy – to po prostu nazwa zamienna dla pojęcia „trening siłowy”.
  • 1RM, czyli one-rep max – pojęcie to określa maksymalne obciążenie, jakie człowiek jest w stanie pokonać w jednym powtórzeniu podczas wykonywania danego ćwiczenia.
  • Częstotliwość treningowa – określa częstość wykonywania danego treningu lub danego ćwiczenia w konkretnej jednostce czasu – tydzień, miesiąc, rok.
  • Objętość treningowa – w odniesieniu do treningu siłowego objętość treningowa określa ilość wykonywanych ćwiczeń, serii oraz powtórzeń w ćwiczeniach w jednostce treningowej lub w danej jednostce czasu.

Tutaj znajdziesz podcast „Zrozumieć Ciało”

Ten i inne epizody podcastu znajdziesz w serwisach takich jak:

Dowiedz się co nowego u mnie!

Czytelniku, artykuł, który właśnie czytasz, mógł być napisany dawno temu. Kto wie, może informacje w nim zawarte – a odnoszące się do mojej osoby – są już nieaktualne?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie są moje obecne przekonania żywieniowe, co jem, a czego unikam, zachęcam do przeczytania tego specjalnego artykułu!

Jak ćwiczyć na siłowni – krótkie podsumowanie podcastu

W tym epizodzie podcastu omówiłem jedno konkretne badanie dotyczące treningu siłowego.

W badaniu porównywano dwie grupy.

Pierwsza grupa mężczyzn realizowała podczas trwania badania trening niskiej częstotliwości – każda grupa mięśniowa była trenowana tylko raz w tygodniu.

Druga grupa natomiast realizowała plan treningowy wysokiej częstotliwości – każda grupa mięśniowa była trenowana podczas wszystkich treningów w tygodniu.

Różnice w przyroście masy i siły mięśniowej w obu grupach okazały się dla badaczy mało znaczące.

Moim jednak zdaniem różnice te były finalnie duże – na korzyść grupy trenującej z wysoką częstotliwością. Jakieś inne wnioski?

Trening wysokiej częstotliwości może stanowić dobre narzędzie dla osób, które lubią często trenować. Dlaczego?

Ponieważ może on pełnić funkcję pewnego rodzaju „bezpiecznika” zabezpieczającego przed przetrenowaniem i wypaleniem treningowym.

Poznaj autora, poznaj blog

Trafiłeś na blog Your Time przypadkiem?

Jeżeli tak, zachęcam do zapoznania się ze stroną, na której znajdziesz kilka interesujących informacji o mnie.

Jeżeli natomiast po przesłuchaniu jakiegoś podcastu chciałbyś się ze mną skontaktować, skorzystaj z formularza dostępnego na stronie kontakt.

Pełny spis treści bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *